30 Nisan 2008 Çarşamba

Koyu Yeşil'in Pembeleri, İzmir-Bostanlı






İzmir Bostanlı'daki balkonumda son durum; 2 adet pembe domatesim oldukça büyük bir saksıda. Saksının önce 1/3 kadarını toprakla doldurdum ve 2 fidemi ektim. Çok güzel geliştiler. Şu an gövde kalınlıkları 1 cm civarında. Dün bir miktar toprak-yanmış gübre ilavesi yaparak topraklarını saksının yarısına kadar yükselttim.

Büyük saksının hemen önündeki küçük saksılardaki pembeleri, aslında büyük saksıdaki pembelerle yaşıt, aynı zamanda çimlendiler. Ancak orman toprağı henüz temin edemediğim için büyük saksıya geçmeyi bekliyorlar. Toprak sorununu çözemezsem bahçeye ekeceğim. Aralarındaki fark o kadar bariz ki büyük saksının ne kadar önemli olduğunu bize ispat ediyor.
İkinci grup olarak çimlendirdiğim tohumların ilk şaşırtmaları yapıldı. İki haftalık bir süre sonunda dün işyerimdeki terasa bol güneşli bir alana büyük saksılarla yerleştirildi.
Fidelerin bir 10 adedini bahçesi olan arkadaşlarıma hediye ettim. Ama hepsi yakın civardalar, peşlerini bırakmayıp sık sık kontrol ediyorum :)
Tüm bu aşamaların sonunda bir muhasebe yaparsak çimlenen tohumlardan sadece 1-2 adet fide kaybım oldu. Şu an 20 adet kadar fidem var.

2 yorum:

Nail SARI dedi ki...

Pembelerinizin durumu çok iyi. Sizi kutluyorum. Bu sezon İzmir'den çok güzel haberler çıkacağa benziyor. Benim pembelerim çiçek açmış durumda. Bakalım ne olacak.?? :)

HÜRRİYET KÖYÜ dedi ki...

merhabalar
şu soruma bir türlü cevap bulamadım
saksının 1/3 unü doldurup üst tarafına daha sonra ekleme yaparken
alt tarafta yapraklar ve bir iki dal oluyor onları kopartacakmıyız...